"ГІГІЄНА ТА ОХОРОНА ДИТЯЧОГО ГОЛОСУ"

Спів - основний засіб музичного виховання. Воно найбільш близько і доступне дітям. Діти люблять співати. Виконуючи пісні, вони глибше сприймають музику, активно висловлюють свої переживання і почуття.

Голос дитини - природний інструмент, яким він володіє з ранніх років. Ось чому спів весь час присутній у житті дитини, заповнює його дозвілля, допомагає організовувати творчі, сюжетні ігри.

При дотриманні гігієнічних умов, тобто при проведенні занять в провітреному приміщенні, на чистому повітрі в суху теплу погоду, спів сприяє розвитку і зміцненню легенів і всього голосового апарату. На думку лікарів, спів є кращою формою дихальної гімнастики.

Гігієна голоса тісно пов'язана з режимом життя і загальногігієнічними правилами. Під гігієною голоси розуміють дотримання людиною певних правил поведінки, які забезпечують збереження здоров'я голосового апарату.

В структурі дитячої захворюваності провідне місце належить захворювань глотки, що, у свою чергу, веде до порушень мови. Гігієна і охорона голосу дітей - тема, яка потребує пильної уваги з боку дорослих. У дітей набагато частіше, ніж у дорослих спостерігаються гострі респіраторні вірусні інфекції, ангіни, а також аденоідіти, синусити і отити. Безсумнівно, це безпосередньо пов'язано з особливостями дитячого віку: лімфоїдна тканина глотки (насамперед аденоїди і піднебінні мигдалини) досягає максимального розвитку у віці дитини від 2 до 7 років, а потім з 9-10 років вона піддається поступового зворотного розвитку (інволюції).

Найчастіше причиною порушення функцій голосового апарату є гострі запальні захворювання верхніх дихальних шляхів, ангіни (тонзиліт), гострий нежить (риніт), запалення горлянки (фарингіт), гортані (ларингіт), трахеї (трахеїт) і бронхів (бронхіт). Мовні навантаження і спів рухається у цьому випадку припинити до одужання. Для профілактики запальних захворювань верхніх дихальних шляхів слід уникати переохолодження і гартувати організм.

Педагогам слід проводити відповідну роботу з батьками, знайомлячи їх з дитячими піснями, пояснюючи шкоду крикливого співу, голосної розмови, особливо на вулиці в сиру холодну погоду. Треба попереджати батьків, щоб вони не дозволяв) дітям пити холодну воду, їсти морозиво в гаряче стані щоб уникнути застуди, захворювань голосового апарату.

Необхідно здійснювати наступні заходи з гігієни та охорони голосу дитини:

Стежити за рівнем навантаження на голосовий апарат;

Не допускати зловживання високими нотами, криком під час гри;

Не допускати великі мовні навантаження, спів під час хвороби;

Необхідно уникати різкої зміни температури, а також спеки, холоду, пилу тощо;

З розпаленим голосовим апаратом не можна виходити на вулицю в холодну пору року, необхідно кілька охолонути;.

Рекомендується уникати їжі та напоїв, що дратують слизову оболонку горла, - гострого, зайво солоного, надмірно гарячого або холодного;

У разі хвороби органів голосового апарату необхідно вчасно звертатися до лікаря.

«Поради щодо розвитку творчості дитини»

Шановні батьки!

Ми з Вами разом зацікавлені у гармонійному розвитку . Сподіваємося, що ці поради допоможуть Вам!

1. Знайомте дітей з усіма видами мистецтва.

2. Відвідуйте з ними театри, концерти, виставки , циркові вистави, музеї тощо.

3. Читайте дітям авторські та народні казки, дитячу літературу.

4. Заохочуйте дітей до імпровізованої драматизації казок, пісень, віршів.

5. Пропонуйте дітям придумувати свої казки й відображати

у малюнках, грі, діях.

6. Виготовляйте разом з дітьми різні види лялькового театру (настільний, театр-рукавичка, тіньовий, пальчиковий тощо).

7. Дозволяйте дітям переглядати дитячі передачі, фільми, мультфільми.

8. Організовуйте домашні концерти, на яких діти будуть виконувати не тільки знайомі пісні та таночки, а й придумані.

9. Дозволяйте дітям фантазувати, виявляти творчість.

10. Розвивайте у своїх дітях творчі здібності шляхом відвідування музичних шкіл, театральних гуртків та студій.

Бажаємо Вам успіху!

"ГІГІЄНА ТА ОХОРОНА ДИТЯЧОГО ГОЛОСУ"

Спів - основний засіб музичного виховання. Воно найбільш близько і доступне дітям. Діти люблять співати. Виконуючи пісні, вони глибше сприймають музику, активно висловлюють свої переживання і почуття.

Голос дитини - природний інструмент, яким він володіє з ранніх років. Ось чому спів весь час присутній у житті дитини, заповнює його дозвілля, допомагає організовувати творчі, сюжетні ігри.

При дотриманні гігієнічних умов, тобто при проведенні занять в провітреному приміщенні, на чистому повітрі в суху теплу погоду, спів сприяє розвитку і зміцненню легенів і всього голосового апарату. На думку лікарів, спів є кращою формою дихальної гімнастики.

Гігієна голоса тісно пов'язана з режимом життя і загальногігієнічними правилами. Під гігієною голоси розуміють дотримання людиною певних правил поведінки, які забезпечують збереження здоров'я голосового апарату.

В структурі дитячої захворюваності провідне місце належить захворювань глотки, що, у свою чергу, веде до порушень мови. Гігієна і охорона голосу дітей - тема, яка потребує пильної уваги з боку дорослих. У дітей набагато частіше, ніж у дорослих спостерігаються гострі респіраторні вірусні інфекції, ангіни, а також аденоідіти, синусити і отити. Безсумнівно, це безпосередньо пов'язано з особливостями дитячого віку: лімфоїдна тканина глотки (насамперед аденоїди і піднебінні мигдалини) досягає максимального розвитку у віці дитини від 2 до 7 років, а потім з 9-10 років вона піддається поступового зворотного розвитку (інволюції).

Найчастіше причиною порушення функцій голосового апарату є гострі запальні захворювання верхніх дихальних шляхів, ангіни (тонзиліт), гострий нежить (риніт), запалення горлянки (фарингіт), гортані (ларингіт), трахеї (трахеїт) і бронхів (бронхіт). Мовні навантаження і спів рухається у цьому випадку припинити до одужання. Для профілактики запальних захворювань верхніх дихальних шляхів слід уникати переохолодження і гартувати організм.

Педагогам слід проводити відповідну роботу з батьками, знайомлячи їх з дитячими піснями, пояснюючи шкоду крикливого співу, голосної розмови, особливо на вулиці в сиру холодну погоду. Треба попереджати батьків, щоб вони не дозволяв) дітям пити холодну воду, їсти морозиво в гаряче стані щоб уникнути застуди, захворювань голосового апарату.

Необхідно здійснювати наступні заходи з гігієни та охорони голосу дитини:

Стежити за рівнем навантаження на голосовий апарат;

Не допускати зловживання високими нотами, криком під час гри;

Не допускати великі мовні навантаження, спів під час хвороби;

Необхідно уникати різкої зміни температури, а також спеки, холоду, пилу тощо;

З розпаленим голосовим апаратом не можна виходити на вулицю в холодну пору року, необхідно кілька охолонути;

Рекомендується уникати їжі та напоїв, що дратують слизову оболонку горла, - гострого, зайво солоного, надмірно гарячого або холодного;

У разі хвороби органів голосового апарату необхідно вчасно звертатися до лікаря.

МУЗИКА В ЖИТТІ МАЛЮКІВ

/Files/images/1 музика.jpg
Консультація для батьків дітей раннього та молодшого дошкільного віку

У дитини одним із перших формується слуховий аналізатор, тож музика найраніше серед видів мистецтв стає доступною для сприйняттядитини.Приємні, злагоджені звуки потрібні для гармонійного фізичного та інтелектуального розвитку дитини і у лоні матері, і після народження. Вони сприятливо діють на настрій дитини, викликають у неї відчуття задоволення.

БЛАГОДАТНІ ЗВУКИ

Медики стверджують, що нестача у житті сучасних дітей благодатних звуків викликає хвороби. Дзюркіт струмка, шелест листя, щебетання птахів та багато інших звуків, серед яких людина жила впродовж тисячоліть, сьогодні змінилися на гул реактивних літаків, гуркотіння автомобілів та побутовоїтехніки. Дитина частіше чує постріли, лайливі слова, зойки жаху зтелевізору, ніж ніжний спів матері. Прикро, але батьки зазвичай не надають цьому значення, вони просто не знають, що благодатні звуки природи та музики мають величезний вплив на організм на фізіологічному рівні.

Доведено, що музика може заспокоювати чи збуджувати нервову систему, прискорюватичиуповільнювати роботу серця та дихання, підвищувати артеріальний тиск, регулювати температуру тіла, активізувати імунітет, стимулювати вироблення гормонів, що блокують стрес.

ДОМАШНІ МУЗИЧНІ ЗАНЯТТЯ

Батькам слід знати, що музичні здібності у дитини можуть виявлятися дуже рано, проте якщо ви не помічаєте особливих їхніх проявів – однозначні висновки про їх відсутність теж не варто робити. Лише систематична турбота батьків про прилучення дитини до музики зможуть закласти в ній«ядро» музичності. Для цього батькам потрібно набратися терпіння. Раджу приділяти музичному розвитку дитини хоча б 3 – 5 хвилин на день, і результат не забариться .

Нагадаю про те, що найважливіше завдання для дорослих -навчити дитину уважно слухати музику. Окрім того, потрібно дбати й про розвиток у дитини співочих навичок, уміння ритмічно рухатися під музику.

Більшість батьків не мають музичної освіти, та це й не обов’язково.

Достатньо вміти чисто співати, правильно інтонувати мелодії, виразно виконувати танцювальні рухи. Вдома можна повторювати репертуар, з яким дитину ознайомлюють у дитячому садку. Крім того, на домашніхмузичних заняттях є можливість ознайомлювати дітей з новимимузичнимитворами,які знають батьки . Алепотрібно зважити на те, що ці твори мають бути зрозумілими дітям.

Дитина дуже емоційно реагує на голос і рухи своїх батьків, із задоволенням наслідує їх. Збагатити уяву дитини про звукову палітру музикидопоможуть такожрізноманітні музичні інструменти (наприклад, бубон, барабан, трикутник). З часом батьки зможуть укомплектувати оригінальний домашній оркестр із простих музичних інструментів, влаштовувати імпровізований виступ такого оркестру перед гостями та родичами, або навіть залучати і їх до спільного музикування. Така творчість принесе неабияке задоволення насамперед дитині .

Усі батьки хочуть угледіти у своїй дитині хоча б маленький паросток майбутньої талановитої особистості . Крім того, усі хочуть бачити свою дитину доброю, чуйною, такою, що розуміє і цінує красу навколишнього світу. Ці чудові людські риси можна виховати за допомогою мистецтва.Тож раджу батькам не втрачати дорогоцінного часу і почати сіяти зернини творчості у своїх дітях уже з раннього віку .

/Files/images/музика 4.png
РОЛЬ РОДИНИ В МУЗИЧНОМУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Консультація для батьків дітей старшого дошкільного віку

При народженні кожна дитина маєтонкий музичний слух і добре відчуття ритму. Втім, якщо ці здібності не розвивати, з часом вони згасають . На думку дослідників , саме завдяки музичному слуху та відчуття ритму малюки здатні сприймати мовлення людей. Із суцільної мішанини звуків вони з часом починають виокремлювати слова, упізнаючи їхні ритмічні схеми . Усього за кілька місяців у пам’яті малюків накопичується сотні слів: ритмічно – звуковисотно – інтонаційно організованих звукових елементів.

Малюки ростуть, йдуть до дитячого садка. У цей час розвивати їхні розумові здібності, збагачувати палітру емоційності, зміцнювати духовне та психічне здоров’я та навіть формувати теплі, довірливі стосунки з однолітками, педагогами та батьками можна за допомогоюсвідомого навчання музики .

СПІВПРАЦЯ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ

У нашому дитячому садку ми проводимо свята, розваги, коли батьки мають змогу стати безпосередніми учасниками

освітньо - виховного процесу, побачити, як музичний керівник працює з їхнімидітьми, як зацікавлює їх, як прищеплює любов до музики. Проте роботи у цьому напрямку лише музичного керівника дитячого садка не достатньо. Він лише є помічником у вихованні дитини, яка вчиться, насамперед, у батьків – бо вони єпервинноюосновою її знань, свідомості та буття. Тож запорукою успіху у вихованні дітей є співпраця педагогів та батьків.

Отже, батьки маютьспонукати своїх дітей до музичної творчості,брати разом з ними участь у різних творчих заходах, влаштовувати родинні свята,вечори розваг, створювати імпровізовані оркестри. Якщо дитина захотіла влаштувати самодіяльний концерт удома – батькам варто натхненно підтримати цю ідею.

РОДИННІ СВЯТА

Родинні свята узагалі мають велику силу. ДеньМатері, День Батька, Дні народження, які супроводжуються піснями, танками, віршами, не лише згуртовують родину, а й допомагаютьсформувати у дитини ціннісні поняття, розкривати її творчі здібності .

Батькам слід прищеплювати своїм дітям любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до ветеранів війни,Літніх людей, співчуття до людей з обмеженими можливостями .

А музика у цьому лише допомагатиме.

МУЗИЧНІ ВРАЖЕННЯ

Ми пропонуємо батькам також відвідувати разом з дитиною концерти, театральні вистави, переглядати дитячі телепередачі, які сприяють наповненню духовного світу дитини, розширенню її світогляду,ознайомленню з традиціями, святами, казками українського народу.

Збагатити дітей музичними враженнями допоможуть, зокрема, такі телепередачі, як «Крок до зірок», «Срібний апельсин», «Уроки тітоньки Сови», «Веселі нотки».

Протенайліпшим прикладом для своїх дітей є самі батьки. Вони є основним джерелом, звідки дитина бере зерна істини.

Музика має великий вплив на формування свідомості дитини, її духовного світу, сприймання навколишнього світу. Будь – яке музичне спілкування з дитиною слід будувати на спільній діяльності, партнерстві,де ведучий – дорослий, а партнер – учасник – дитина.

Любов до музики, прищеплена в дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини. Раннє навчання музики відкриває широкий шлях до інтенсивного розвитку сенсорних здібностей, створює Надійний фундамент для становлення й подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів, гармонійного поєднання емоційного і раціонального, духовного життя людини у майбутньому.

Тож завжди кажемо батькам:«Підтримайте свою дитини, допоможіть їй розкрити себе, адже, як стверджував Василь Сухомлинський, музичневиховання- це не виховання музиканта, а, передусім, виховання людини».

/Files/images/музика 2.jpg

«Як прищепити дитині любов до слухання музики»

Музика в житті дитини спочатку лише фон, на який не звертають уваги. Адже дорослі вже і не пам’ятають особливості дитячого сприйняття музики, яке полягає в тому, що маленькі дітки музику ніби не чують – вони не реагують на неї, можуть спокійно займатися своїми справами: малювати, гратися. Звичайно, навіть таке пасивне слухання музики залишається у підсвідомості дитини. Але дитині можна допомогти почути музику, щоб її сприйняття було змістовним і обміркованим.

Найпростіший спосіб – це потанцювати або помарширувати під ритмічну музику, разом з сестричкою, або з улюбленою іграшкою! Другий спосіб – це зацікавити дитину. Для прикладу можна провести гру «На що схожа музика?» Тоді дитина спробує вгадати, що вона почула в мелодії: шум дощу, шелест листя, спів пташок. Для цієї гри підійдуть такі програмові твори: «Пори року» П. Чайковського та Вівальді. П’єси, які не мають певного сюжету, по – своєму корисні тим, що з часом дитина зможе вигадати до неї свою історію, і навіть намалювати до неї малюнок. Улюблена музика може стати чудовим обрамленням дня, супроводжувати сон дитини, слугувати фоном для занять. Але дуже важливо не «перевантажити» дитину музикою, не втомити дитину. Музика повинна приносити задоволення, а не перетворюватися на докучливій гамір.

Поступово дитина звикає до життя під музику, що звучить ніжно, мелодійно, якісно. Дитина починає розрізняти відтінки та окрасу мелодії, її світ збагачується, а почуття – стають виразніші. З часом, коли дитина навчиться з задоволенням слухати музику, більш ніж 30 хв., можна влаштовувати домашній концерт: відкласти всі справи, гарно вдягтися, створити атмосферу справжнього свята. Самі «активні слухачі», років в 5 – 6 вперше потрапляють на справжні концерти. Але багатьом діткам до вподоби музикування в домашніх умовах. В решті – решт, де, як не вдома ми можемо сміливо пострибати на дивані чи потанцювати під улюблену пісню!

Звичайно, було б дуже чудово, якби у вашому домі була можливість слухати живу музику(ф-но, скрипка, гітара). Деякі інструменти, найпростіші, може залюбки освоїти ваша дитина(сопілка, барабан, металофон) До речі, один з самих казкових звуків можна відтворити за допомогою гітари та жменьки рисової крупи. Якщо повільно висипати рисову крупу на струни лежачої гітари, вона створить тихий і надзвичайно казковий дзвін! Вашій дитині сподобається! Музикуйте і експериментуйте!

/Files/images/з гармошкой.jpg
«Не талановитих дітей не буває»

Талант – видатні вроджені якості, особливі природні здібності. Обдарований – теж, що і талановитий. Здібності – природна обдарованість, талановитість. Геній – вища творча здатність. Дослідниками психології і педагогіки вже не раз доведено, що чим людина молодше, тим вона універсальніше за своїми можливостями.

Маленька дитина, з одного боку, – «ще може все». Вона не розвинула одні сторони своєї психіки, одні групи здібностей за рахунок інших і не поставила собі кордону з власних своїх досягнень, як це буває з нами, дорослими. Зрозуміло, що в просторі і часі одного людського життя, ніхто не може «стати всім», але в сприятливих умовах багато дітей можуть успішно проявити себе в різних видах творчості.

Для дитячого віку характерна креативність (прагнення до творчості). Дитина живе своїми образами, коли, щось робить вдома, а зокрема в нашому дитячому садку створені всі умови для розвитку талановитих дітей. Для нас педагогів головне бачити в кожній дитині творця.

Природа щедро нагородила людину. Вона дала їй все для того, бачити, відчувати, відчувати навколишній світ. Вона дозволила їй чути все різноманіття існуючих навколо звукових фарб. Прислухаючись до власного голосу, голосів птахів і тварин, таємничого шелесту лісу, листя і завивання вітру, люди вчилися розрізняти інтонацію, висоту, тривалість. З необхідності та вміння чути народжувалася музикальність – природою дана людині властивість.

Можна нерідко чути: «Мабуть, моя дитина пішла в батька, у неї зовсім немає музичного слуху. Досить поширена формула визначення причини відсутності здібностей сина чи дочки. Однак все насправді інакше.

Якби походження було визначальним чинником у формуванні здібностей, то тоді діти, покоління за поколінням, успадковували б професії батьків. Але життя набагато цікавіше, і не так вже й рідкісні випадки, коли дитина вченого стає скрипалем, а лікаря – письменником. І пояснюється це оточенням, в якому росте малюк, його власним досвідом. Вони визначають в майбутньому і здібності, і характер людини. І якщо син музиканта вибирає ту ж професію, що його батько, то причина насамперед у тому, що виховувався він в атмосфері музики, що з перших днів появи на світ був занурений у світ чарівних звуків.

Отже, кожен від природи музикальний. Оточуюче середовище ростить і живить особистість. Якщо для музичного розвитку дитини з самого народження створені необхідні умови, то це значний ефект у формуванні її музикальності.

«ЧОМУ ВАЖЛИВО СПІВАТИ ДІТЯМ КОЛИСКОВІ?»


/Files/images/колискові.jpg Із самого дитинства, людина пам’ятає, дорожить, тримає у свідомості голос мами. Мелодія колискової надовго залишається в підсвідомості. Колискові пісні пишуть, використовуючи нотки самої чистої любові, збираючи їх у гармонію ніжності. Щось магічне зберігає в собі мелодія колискової. Вона утішає, заспокоює, змушує забути про біль, допомагає заснути.

Коли дитина зовсім мала, вона звикає відразу до певного тембру голосу, що буде служити для неї свого роду знаком, або символом безпеки, спокою. Діти - дуже емоційні, їх ніхто не навчив ще тому, що емоції потрібно стримувати, тому вони всі їх моментально показують. Найменший дискомфорт і відразу жалібний плач вибухає по всій окрузі, але як тільки зробити для неї що-небудь приємне, як зразу з’являється на її обличчі посмішка. Тому, коли дитина чує спокійну, м'яку пісеньку, що наспівує рідний голос мами, їй стає дуже добре, комфортно, маля легко заспокоюється й швидко засинає. Дуже зворушливо слухати, як батьки співають тихенько колискові для своїх малят. Здається, нібито вся ніжність світу збирається над теплою постіллю в такі моменти.

Як тепер не визнати чарівних властивостей колискових. І слова й музика в цих піснях спрямовані саме на те, щоб відшукати спокій у душі, зберегти його там на якийсь час. Колискова - це магія. Одні з найдужчих емоцій, почуттів, такі як - пещення, любов, турбота, ніжна тривога народжуються в душі співаючих і слухаючих. Зумійте правильно скористатися цими чарами.

Насамперед , колискова допомагає зовсім крихітному маляті надалі швидше навчиться розмовляти, і сприймати мова, що він чує. Плавне, повільне звучання часто повторюваних слів, друкується в підсвідомості, і спливають пізніше, полегшуючи перші спроби дитини поспілкуватися за допомогою видаваних їм звуків.

Для старших дітей значення колискової трохи інше. По-перше, саме колискова допомагає дитині заспокоїться після дня, що буває й важким і стомлюючим. Маля часто переповнене враженнями й емоціями, йому важко буває просто перейти в спокійний стан відпочинку. Колискова розслаблює, допомагаючи в цьому - причому не тільки словами й мелодією. У багатьох родинах щовечірня колискова - це ритуал. Дитина знає вже, що зараз мама проспіває пісеньку - і всі тривоги й турботи будуть забуті до ранку. Можна закрити очі й заснути адже мама - найдорожча й рідна істота - за допомогою колискової переконує в тім, що все добре й сон не буде порушений.

Друге значення колискової складається для дитини в одержуваній їм з пісні інформації. Безглуздих колискових не буває. Так що ці пісні є, по суті, кодом, покликаним донести до дитини необхідний обсяг інформації. А ще їх уважають чудовим терапевтичним засобом.

По заявах медиків, колискові здатні служити профілактикою рухових і мовних розладів, а, крім того, вони благотворно впливають на надмірно вразливих, нервових,дітей, або ж пережили травму чи стрес. Так що колискові пісні не тільки принесуть дитині гарний настрій, але й допоможуть виростити її здоровою.

/Files/images/1 музика.jpg

Спільна творча діяльність дітей та батьків

Не секрет, що музика є надзвичайно важливою частиною життя людини. Недарма раніше у дворянських сім'ях батьки музикували самі та неодмінно вчили цього дітей — не для того, щоб зробити з них професійних музикантів, а щоб навчити розуміти й цінувати музику, реалізовувати в музикуванні свої здібності й отримувати від цього естетичне задоволення. Нині, як і раніше, батьки в змозі брати активну участь у музичному вихованні дітей — а допомогти їм у цьому має музичний керівник.

Музичному керівникові, як і іншим педагогам дошкільного на­вчального закладу, слід заохочувати батьків до активної участі у житті закладу. Зокрема, без батьків не можуть відбутися такі за­ходи, як:

* свята, розваги;

* відвідування театрів, концертів, екскурсій;

* батьківські збори. Розглянемо ці пункти докладніше.

Свята та розваги в дитячому садку — дієвий засіб формування культури спілкування батьків із власними дітьми, педагогами дитя­чого садка, іншими дітьми й дорослими. Батькам варто бути повно­правними учасниками таких дійств на всіх етапах, а саме:

* висувати ідеї, надавати практичні поради щодо формату та оформлення заходу;

* розучувати вірші, пісні, танці, працювати з дітьми над їхні­ми ролями;

* готувати власні сольні номери;

* допомагати виготовляти костюми, декорації, реквізит;

* готувати сюрпризи й подарунки для дітей-учасників.

У такий спосіб батьки підвищуватимуть рівень власної педагогіч­ної культури, розвиватимуть комунікаційні навички, проявлятимуть таланти, а головне — радуватимуть своїх дітей спільною справою.

/Files/images/музика.jpg РОЛЬ РОДИНИ В МУЗИЧНОМУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Консультація для батьків дітейстаршого дошкільного віку

При народженні кожна дитина маєтонкий музичний слух і добре відчуття ритму. Втім, якщо ці здібності не розвивати, з часом вони згасають . На думку дослідників , саме завдяки музичному слуху та відчуття ритму малюки здатні сприймати мовлення людей. Із суцільної мішанини звуків вони з часом починають виокремлювати слова, упізнаючи їхні ритмічні схеми . Усього за кілька місяців у пам’яті малюків накопичується сотні слів: ритмічно – звуковисотно – інтонаційно організованих звукових елементів.

Малюки ростуть, йдуть до дитячого садка. У цей час розвивати їхні розумові здібності, збагачувати палітру емоційності, зміцнювати духовне та психічне здоров’я та навіть формувати теплі, довірливі стосунки з однолітками, педагогами та батьками можна за допомогоюсвідомого навчання музики .

СПІВПРАЦЯ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ

У нашому дитячому садку ми регулярно проводимо «Дні відкритих дверей»,колибатькимаютьзмогустатибезпосереднімиучасниками

освітньо - виховного процесу, побачити, як музичний керівник працює з їхнімидітьми, як зацікавлює їх, як прищеплює любов до музики. Проте роботи у цьому напрямку лише музичного керівника дитячого садка не достатньо. Він лише є помічником у вихованні дитини, яка вчиться, насамперед, у батьків – бо вони єпервинноюосновою її знань, свідомості та буття. Тож запорукою успіху у вихованні дітей є співпраця педагогів та батьків.

Отже, батьки маютьспонукати своїх дітей до музичної творчості,брати разом з ними участь у різних творчих заходах, влаштовувати родинні свята,вечори розваг, створювати імпровізовані оркестри. Якщо дитина захотіла влаштувати самодіяльний концерт удома – батькам варто натхненно підтримати цю ідею.

РОДИННІ СВЯТА

Родинні свята узагалі мають велику силу. ДеньМатері, День Батька, Дні народження, які супроводжуються піснями, танками, віршами, не лише згуртовують родину, а й допомагаютьсформувати у дитини ціннісні поняття, розкривати її творчі здібності .

Батькам слід прищеплювати своїм дітям любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до ветеранів війни,Літніх людей, співчуття до людей з обмеженими можливостями. А музика у цьому лише допомагатиме.

МУЗИЧНІ ВРАЖЕННЯ

Ми пропонуємо батькам також відвідувати разом з дитиною концерти, театральні вистави, переглядати дитячі телепередачі, які сприяють наповненню духовного світу дитини, розширенню її світогляду,ознайомленню з традиціями, святами, казками українського народу.

Збагатити дітей музичними враженнями допоможуть, зокрема, такі телепередачі, як «Крок до зірок», «Срібний апельсин», «Уроки тітоньки Сови», «Веселі нотки».

Протенайліпшим прикладом для своїх дітей є самі батьки. Вони є основним джерелом, звідки дитина бере зерна істини.

Музика має великий вплив на формування свідомості дитини, її духовного світу, сприймання навколишнього світу. Будь – яке музичне спілкування з дитиною слід будувати на спільній діяльності, партнерстві,де ведучий – дорослий, а партнер – учасник – дитина.

Любов до музики, прищеплена в дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини. Раннє навчання музики відкриває широкий шлях до інтенсивного розвитку сенсорних здібностей, створює Надійний фундамент для становлення й подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів, гармонійного поєднання емоційного і раціонального, духовного життя людини у майбутньому.

Тож завжди кажемо батькам:«Підтримайте свою дитини, допоможіть їй розкрити себе, адже, як стверджував Василь Сухомлинський, музичневиховання- це не виховання музиканта, а, передусім, виховання людини».

Як одягнути дитину на Новий рік

Новий рік – найулюбленіше і довгоочікуване свято для дітей і дорослих. До його святкування починають готуватися за кілька тижнів, а то й місяців. Декорують будинок, складають святкове меню, підбирають новорічні наряди, зачіски і макіяж. За всіма цими приємними клопотами не варто забувати і про дітей. Адже вони вірять у Діда Мороза, в те, що він принесе їм у новорічну ніч довгоочікувані подарунки і виконає будь-яке бажання. У це свято дитині хочеться бути красивіше всіх!

Основна пора святкування у малюків зазвичай буває з 25 грудня по 7 січня. Дитячі садки та школи проводять ранки та інші різні заходи. Діти одягають красиві новорічні костюми і стають героями своїх улюблених казок. Дівчатка, наприклад, бувають білочками, Попелюшками або просто принцесами. Хлопчики віддають перевагу справжнім героям: мушкетерам, Супермену, Людині-павуку та ін.

У новорічний період батькам необхідно поговорити зі своєю дитиною і обговорити майбутні клопоти з приводу костюма. Трапляється, що батьки не хочуть купувати новийдитячий одяг і одягають малюкав торішній. Цей крок може зіпсувати новорічний настрій у дитини. Але ж від того, як він буде одягнений, залежить його успіх у однолітків. Якщо раптом комусь не сподобається костюм вашої дитини, це позначиться на його подальшому житті у дитячому сад чи школі. Щоб цього не сталося радимо зазирнути в інтернет магазинКартерс де ви знайдете безліч красивих убрань для малюка за вигідною ціною.

Якщо ваша дитина пристрасно бажає в цей Новий рік бути зайчиком, вовком чи грибочком, не варто відмовлятися і пропонувати йому свої ідеї. Влаштуйте для нього справжню чарівну казку і дайте бути йому тим, ким він хоче. Це підніме його самооцінку, що дуже важливо в житті.

Сядьте і обговоріть з дитиною кожну деталь його новорічного костюма. Наприклад, якщо хлопчик хоче бути Людиною-павуком, то такий костюм зараз можна купити практично в будь-якому дитячому магазині. Якщо ваша донька бажає бути принцесою, то обов’язково до наряду купіть їй діадему і намисто. Нехай дитина візьме участь у створенні свого святкового вбрання. А якщо він розповість вам свою мрію, то станьте для нього чарівником і виконаєте її. Тоді новорічне свято для вашої дитини стане незабутнім!

Про розвиток дитини засобами музики написано чимало наукових трактатів і методичних посібників. Сьогодні у багатьох батьків виникає запитання, чи варто навчати дитину музики? Що дає музика для пізнання? Для реального життя?

Основні завдання музичного виховання

1. Виховувати любов та інтерес до музики. Тільки розвиток емоційної чуйності і сприйнятливості дає можливість широко використовувати виховний вплив музики.

2. Збагачувати враження дітей, знайомлячи їх у виразно організованій системі з різноманітними музичними творами і використовуваними засобами виразності.

3. Залучати дітей до різноманітних видів музичної діяльності, формуючи сприйняття музики і найпростіші виконавські навички в області співу, ритміки, гри на дитячих інструментах. Знайомити з початковими елементами музичної грамоти. Все це дозволить їм діяти усвідомлено, невимушено, виразно.

4. Розвивати загальну музикальність дітей (сенсорні здібності, ладо-висотний слух, почуття ритму), формувати співочий голос і виразність рухів. Якщо в цьому віці дитини навчають і залучають до активної практичної діяльності, то відбувається становлення і розвиток всіх його здібностей.

5. Сприяти розвитку музичного смаку. На основі отриманих вражень і уявлень про музику проявляється спочатку вибіркове, а потім оцінювальне ставлення до виконуваних творів.

6. Розвивати творче ставлення до музики перш за все в такій доступній для дітей діяльності, як передача образів у музично-ритмічних рухах, пісенних імпровізаціях, в іграх і драматизації.

/Files/images/lineechka-60.gif




Консультація "Вчимо дитину слухати музику"

Дуже часто батьки вважають, що дитину не варто долучати до музики, якщо сама дитина не виявляє до неї особливого інтересу. Це не зовсім вірно. Дитині необхідно слухати музику.

Перший досвід такої діяльності малюк отримує в сім'ї, слухаючи музичні записи, спів дорослих. Не можна заперечувати позитивного впливу самостійної діяльності дитини на розвиток його музикальності, разом з тим тривалі спостереження за музичним розвитком дітей переконують в тому, що необхідною умовою такого розвитку на ранньому віковому етапі є спільне сприйняття музики. На жаль, батьки рідко слухають музику разом з дітьми. А тим часом давно помічено, що музика - самий благодатний фон, на якому виникає духовна спільність між людьми. Вона допомагає встановити контакт між дорослим і дитиною. У якій формі може бути виражене спільне сприйняття музики? Воно й у співі дитини для своїх батьків, і в спільному виконанні танців, і в слуханні музики.

У процесі спільного сприйняття в дитини виникає бажання поділитися своїми почуттями з дорослими. А це дуже важливо і для встановлення духовного контакту між дитиною і дорослим і для початкового етапу навчання слухання музики. Якщо ви хочете навчити дитину слухати музику, постарайтеся спочатку самостійно відчути, зрозуміти те твір, який підібрали для малюка. Всім відомо, що на відміну від такої галузі знань, як література, музика не розкриває, а передає настрій і думки композитора, і впливає, перш за все, на відчуття слухача. Тому для початку краще обрати невеликий твір з добре вираженим характером, настроєм і ясною мелодією. Після прослуховування заведіть бесіду з дитиною про прослуханої музики. Головне, щоб прослуханий твір знайшло емоційний відгук у душі дитини.

Маленькі діти охоче слухають народні мелодії, музику танцювальної характеру, люблять колискові. Як же навчати дитину слухати музику? Існують самі різні прийоми. Якщо дитина слухає музику на самоті, то він може відволіктися. Але якщо ж цю музику дитина слухає разом з батьками, то він висловлює свої емоції, радіє.

Дуже корисно слухати музику разом з однолітками, діти прагнуть, як можна яскравіше передати товаришеві свої враження від музики, висловити їх у руховій активності. Маленькі діти з задоволенням слухають багато разів одні й ті ж твори. Дітям постарше подобається малювати під музику. Потрібно прагнути всіляко активізувати фантазію дитини при сприйнятті музики. Батькам можна придумати різні ігри, підібрати музичні уривки, що імітують шум моря, стукіт дощу і попросити дитину дізнатися відтворені в музиці явища. Якщо не все відразу виходить, як вам хотілося, не показуйте свого засмучення, спробуйте розібратися в тому, що не вдалося із задуманого. Слід пам'ятати, що життя дитини не люблячого музику біднішими, ніж духовний світ його однолітка, який розуміє музику. Любіть своїх дітей!

/Files/images/anmatsya/127.gif

РОЛЬ РОДИНИ В МУЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДИТИНИ

Консультація для батьків дітей старшого дошкільного віку

Співпраця педагогів та батьків

При народженні кожна дитина має тонкий музичний слух і добре відчуття ритму. Втім, якщо ці здібності не розвивати, з часом вони згасають. На думку дослідників, саме завдяки музичному слуху та відчуттю ритму малюки здатні сприймати мовлення людей.

У нашому дитячому садку музичний керівник працює з дітьми, зацікавлює їх, прищеплює любов до музики. Проте роботи у цьому напрямку лише музичного керівника не достатньо. Він є лише помічником у вихованні дитини, яка вчиться, насамперед, у батьків – бо вони є первинною основою її знань, свідомості та буття. Тож запорукою успіху у вихованні дітей є співпраця педагогів та батьків.

Отже, батьки мають спонукати своїх дітей до музичної творчості, брати разом з ними участь у різних творчих заходах, влаштовувати родинні свята, вечори розваг, створювати імпровізовані оркестри. Якщо дитина захотіла влаштувати самодіяльний концерт удома – батькам варто натхненно підтримувати цю ідею.

Родинні свята

Родинні свята узагалі мають велику силу. День Матері, День Батька, Дні народження, які супроводжуються піснями, танцями, віршами, не лише згуртовують родину, а й допомагають сформувати у дитини ціннісні поняття, розкривати її творчі здібності. Батькам слід прищеплювати своїм дітям любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до ветеранів війни, літніх людей, співчуття до людей з обмеженими можливостями. А музика у цьому лише допомагатиме.

На думку дослідників саме завдяки музичному слуху та чуттю ритму дитина сприймає розмову людей. Усього за кілька місяців малюк накопичує в памяті тисячі слів.

/Files/images/7060.gif
Дослідники також відзначають тісний зв"язок лепету з рітмічними рухами: дитина ритмічно змахує руками, стрибає. Чуття ритму, або ритмічна здатність є в психічному розвитку дитини новоутворенням універсального типу. З розвитком відчуття ритму в малюка якісно змінюються складові його психіки, необхідні для різних видів діяльності, поведінки в цілому.

/Files/images/anime-muzika-1165.gif

Відомо, що музичні вподобання можуть чимало сказати про внутрішній світ людей, її дущевний стан. Музична освіта розвиває розум і почуття, зміцнює духовне й психічне здоров"я дитини, сприяє формуванню теплих довірчих відносин у сім"ї між батьками і дітьми.
Щоб дитина розвивалася музично, зовсім необов"язково чекати її вступу до музичної школи або звертатися до фахівця. Прилучати малюка до музики використовуючи її загально розвивальні можливості може й людина без музичної освіти.
Найперша порада дорослим - батькам: співайте! Співайте немовляті с самого народження.
Що співати? Краще - дитячі пісеньки.
Як співати? Виберіть пісню, яка вам до вподоби, і співайте її дитині на сон прийдешній.Співайте її із словами і без слів. Не забувайте, що слова - лише доповнення до музики. Бажано, щоб маля чуло, як ви співаєте без слів. Це дуже важливо.
Записи. Давайте дітям можливість слухати музику. Добре було б придбати аудіо пристрій.
ДУЖЕ ВАЖЛИВО! Ніколи не кажіть дитині, що вона погано співає. Правільність відтворення музичних звуків тісно пов"язана з вірою в себе. Якщо малюк співає неправильно, запевніть його, що він співає майже правильно, але звук треба спочатку прослуховувати в думках, а вже потім співати. Ніколи не знижуйте її самооцінку.
КОРИСНІ ВПРАВИ:
Займайтесь з дітьми фізичними вправами, плаванням, зміцнюючи їхні м"язи грудей, черева, спини.
Перетворіть дихальну гімнастику на захопливу гру.
Дітям зі слабкими мовними даними добре допогають вправи на поєднання співу з пасивними рухаит, співуче читання, ритмічне читання - чергування коротких і довгих складів за рухом руки, поєднання мовної інтонації з музичною.

Гурткова робота з ритмики та хореографії.

Заняття з музично-ритмічної діяльності та хореографії є однією з важливих ланок художньо-естетичного виховання дошкільників. Такі заняття дають змогу не лише виховувати у дітей характер, формувати волю та вміння досягати поставленої мети, співпрацювати одне з одним, а й прищеплювати їм естетичний смак і відчуття прекрасного. Адже для багатьох дітей хореографічні заняття - це справжнє свято. На базі нашого дошкільного навчального закладу діє хореографічний гурток. Діти, які відвідують гурток, беруть активну участь у різноманітних селищних святах. Жодне свято чи розвага у закладі не проходять без їхньої участі. Батьки вихованців мають змогу побачити результативність роботи гуртка і отримати задоволення від оволодіння дітьми основами хореографічного мистецтва, пластики. Відвідуючи наш гурток діти зможуть відкрити захопливий і цікавий світ хореографії.
Кiлькiсть переглядiв: 1798